Acte necesare pentru întocmirea documentațiilor de cadastru și intabulare apartamente

  1. Situația în care apartamentul a fost cumpărat de la instituțiile Statului Român (ICRAL, ICVL, etc):
  • contract de vânzare cumparare sau contract de construire – copie legalizată;
  • proces verbal de predare-primire apartament – copie legalizată;
  • contract pentru plata în rate și adeverința de achitare integrală(doar pentru apartamentele cumpărate în rate) – copii legalizate;
  • schița apartamentului(dacă există) – copie xerox.
  • certificat de atestare fiscală-original;
  • CI/BI- copii xerox;
  1. Situația în care apartamentul a fost dobândit prin moștenire(succesiune):
  • certificat de moștenitor, inclusiv toate actele de proprietate invocate în certificatul de moștenitor – copii legalizate;
  • schița apartamentului(dacă exista) – copie xerox;
  • certificat de atestare fiscală-original;
  • CI/BI- copii xerox;
  1. Situația în care apartamentul a fost cumpărat de la o persoană fizică/juridică:
  • contract de vânzare cumpărare sau contract de schimb sau act de donație – copie legalizată;
  • schița apartamentului(dacă exista) – copie xerox;
  • certificat de atestare fiscală-original;
  • CI/BI- copii xerox;
  1. Situația în care apartamentul a fost dobândit prin Judecătorie, în baza unei sentințe civile:
  • sentință civilă cu mențiunea definitivă și irevocabilă – copie conformă cu originalul(duplicat) emis de Judecătorie;
  • dovada achitării sultei(dacă există) – copie legalizată.
  • schita apartamentului(dacă există) – copie xerox;
  • certificat de atestare fiscală-original;
  • CI/BI- copii xerox;
  1. Situația apartamentelor dobândite în baza Legii 112 / 1995:
  • contract de vânzare cumpărare – copie legalizată;
  • schiță anexa contract – copie Xerox;
  • certificat de atestare fiscală-original;
  • CI/BI- copii xerox;

Adeverința de plată integrală se obține de la instituțiile ce au încheiat contractul de rate(ICVL,ICRAL CEC). În cazul în care ratele au fost plătite la CEC adeverința se obține de la SUCURSALA CEC Piața Alba Iulia.

În situația în care există neconcordanță între numele înscris în actul de proprietate și actul de identitate, vom avea nevoie suplimentar de următoarele acte: Certificatul de căsătorie(copie legalizată), sau Sentința Civilă de divorț (duplicat de la judecătoria teritorială unde s-a emis sentința), Declarație autentică de notorietate cu martori.

În situația în care se dorește radierea clauzei de habitație viageră sau uzufruct viager avem nevoie de Certificatul de deces a celui care și-a rezervat acest drept în copie legalizată.

În situația în care exista neconcordanță între denumirea străzii din acte și cea din realitate, se va obține istoric de adresă în copie legalizată ce se obține de la Primăria Municipiului București.

Certificatul de atestare fiscală pentru Cadastru și Intabulare este eliberat de Direcția Generala de Impozite și Taxe Locale.
În cazul în care imobilul se află în proprietatea unei societăți comerciale avem nevoie de o copie xerox a certificatului de înregistrare al firmei si certificatul constator emis de Registru Comertului.
În cazul în care un imobil are Certificat de performanță energetică se atașează în documentația de cadastru și intabulare o copie legalizată.


Acte necesare pentru întocmirea documentațiilor de cadastru și intabulare terenuri

1. Certificat Fiscal pentru Cadastru și Intabulare în original;
2. Actele de proprietate ale imobilului:
a) în cazul achiziționării de la o persoană fizică/juridică: Contract Vânzare-Cumpărare a€“ copie legalizată;
b) în cazul dobândirii imobilului în baza unei Sentințe Civile sau Hotărâri Judecătorești a€“ copii conforme cu originalul (duplicate) emise de Judecătorie sau Tribunal;
c) în cazul dobândirii imobilului prin succesiune: Certificatul de Moștenitor și actele de proprietate prin care defunctul a dobândit imobilul- copii legalizate;
3. Actele de identitate ale proprietarului / proprietarilor a copie xerox.


Acte necesare pentru întocmirea documentațiilor cadastrale de intabulare/radiere construcții

1. Certificat Fiscal pentru Cadastru și Intabulare cu valoarea de impozitare a construcției – în original;
2. Documentația cadastrală existentă a terenului – copie xerox;
3. Autorizația de construire și proces verbal de recepție – copii legalizate;
4. Releveele imobilului, întocmite de arhitect – copie xerox;
5. Certificat de atestare a edificării/extinderii construcției eliberat de autoritatea locală emitentă a autorizației de construire, conform Legii 150/2015 – copie legalizată;
6. Actele de proprietate ce fac dovada proprietății terenului – copie xerox;
7. Actele de identitate ale proprietarului / proprietarilor – copie xerox;
8. Certificat de performanță energetică – original


Acte necesare pentru întocmirea documentațiilor cadastrale de dezmembrare/alipire terenuri

1. Documentația cadastrală existentă a terenului- copie xerox;
2. Actele de proprietate – copie xerox;
3. Actul de identitate al proprietarului/proprietarilor – copie xerox;
4. Certificat de Urbanism în cazul alipirilor(comasărilor) – indiferent de numărul imobilelor care se alipesc. În cazul dezmembrărilor, se cere doar pentru cele cu mai mult de două loturi.


Începând din data de 11.11.2023 pentru orice operațiune de CADASTRU ȘI INTABULARE ce implică locuințe (apartamente sau construcții), este necesară prezentarea unui Contract de asigurare obligatorie a locuinței.
Actele necesare pentru CADASTRU ȘI INTABULARE diferă de la o lucrare la alta și de aceea este recomandat să ne contactați înainte de a merge la notar pentru legalizarea documentelor.